Kdo jsme

Jitka Kotrlá

Grafická & webová designérka a profík na texty. 

Jakub Žák

Fotograf a profík na marketing & sociální sítě. 

Nestojí za námi agrobaroni ani hypermarkety. Jen naše vlastní přesvědčení, že pomáhat má smysl. 

A jak to začalo? Úplně obyčejnou bramborou. Vlastně hromadou brambor. Českých a poctivě vypěstovaných.  

„Naši zemědělci mají problém, tunám brambor hrozí likvidace.“ Tak nějak zněl úvod reportáže v rádiu. Jedné z tisíce, na kterou za pět minut zapomenete. Jenže já reportáž slyšel i druhý den. Byl začátek dubna roku 2021.

Školní jídelny a restaurace byly už poněkolikáté zavřené. Odbyt brambor byl mnohem nižší než obvykle, další sklizeň se ale pomalu blížila a sklady byly ještě pořád plné. Českým bramborám hrozilo zaorání. 

Zkusíme zabránit plýtvání potravinami? Zachráníme brambory a pomůžeme našim zemědělcům zmenšit ztráty? Nápad byl na světě. „Nebuď brambora, kupuj český“, bylo motto první kampaně na pomoc našim zemědělcům. 

Od reportáže v rádiu do spuštění celonárodní kampaně neuběhl ani týden. Obvolali jsme zemědělce, kteří měli s odbytem brambor problém, vytvořili jsme nejjednodušší webovou stránku s přehledem míst, kam je možné si pro brambory zajet. Pak se na plno ukázala síla sociálních sítí.

Zpráva se začala šířit virálně. Hlavně na Facebooku. Přidala se i média. Postupně o kampani natočily reportáž všechny celostátní televize i rádia. Během tří týdnů si lidé nakoupili několik tisíc tun brambor! Zabránili plýtvání potravinami a pomohli našim zemědělcům. 

Ale co dál? Určitě to nebylo naposledy, kdy naši zemědělci potřebovali pomoct. A tak jsme se rozhodli pokračovat. Společně s vámi. 

A jak jsme začínali?

S vámi! Úplně obyčejnou bramborou. Vlastně hromadou brambor. Českých a poctivě vypěstovaných.

Děkujeme.

O nás v médiích

Shopping Cart