Nestojí za námi agrobaroni ani hypermarkety. Jen naše vlastní přesvědčení, že pomáhat má smysl.
A jak to začalo? Úplně obyčejnou bramborou. Vlastně hromadou brambor. Českých a poctivě vypěstovaných.
„Naši zemědělci mají problém, tunám brambor hrozí likvidace.“ Tak nějak zněl úvod reportáže v rádiu. Jedné z tisíce, na kterou za pět minut zapomenete. Jenže já reportáž slyšel i druhý den. Byl začátek dubna roku 2021.
Školní jídelny a restaurace byly už poněkolikáté zavřené. Odbyt brambor byl mnohem nižší než obvykle, další sklizeň se ale pomalu blížila a sklady byly ještě pořád plné. Českým bramborám hrozilo zaorání.
Zkusíme zabránit plýtvání potravinami? Zachráníme brambory a pomůžeme našim zemědělcům zmenšit ztráty? Nápad byl na světě. „Nebuď brambora, kupuj český“, bylo motto první kampaně na pomoc našim zemědělcům.
Od reportáže v rádiu do spuštění celonárodní kampaně neuběhl ani týden. Obvolali jsme zemědělce, kteří měli s odbytem brambor problém, vytvořili jsme nejjednodušší webovou stránku s přehledem míst, kam je možné si pro brambory zajet. Pak se na plno ukázala síla sociálních sítí.
Zpráva se začala šířit virálně. Hlavně na Facebooku. Přidala se i média. Postupně o kampani natočily reportáž všechny celostátní televize i rádia. Během tří týdnů si lidé nakoupili několik tisíc tun brambor! Zabránili plýtvání potravinami a pomohli našim zemědělcům.
Ale co dál? Určitě to nebylo naposledy, kdy naši zemědělci potřebovali pomoct. A tak jsme se rozhodli pokračovat. Společně s vámi.